قبل از اینکه روش ریست کردن مودم رو توضیح بدم لازمه بدونید که اصلا در چه مواقعی مجبورید مودم تون رو ریست کنید ! برخی از دلایل رایج و مهم ریست کردن مودم عبارتند از :

۱-  فراموش کردن رمز عبور ورود به صفحه تنظیمات مودم ADSL

شایع ترین دلیل ریست کردن مودم فراموشی نام کاربری و رمز عبور مودمه ! خیلیا رو دیدم که رمز مودم شون رو فراموش کردن و به هیچ وجه دسترسی به صفحه تنظیمات مودم شون ندارن ! در  این مواقع ریست کردن مودم ضرورت داره ! نام کاربری و رمز عبور پیش فرض اغلب مودم ها admin هست و بعد از اینکه مودم رو ریست کردین می تونید با وارد کردن کلمه admin در هر دو کادر نام کاربری Username و رمز عبور Password دوباره به صفحه تنظیمات مودم تون وارد شید .

۲- تغییر خط تلفن مربوط به سرویس DSL

فرض کنید مستاجر هستین یا به سلامتی یه خونه جدید خریدین و به خونه جدید اسباب کشی کردین و مجددادرخواست سرویس ADSL دادین . حتما می دونید که تنظیمات حساب کاربری برای اتصال به DSL هر خط تلفن منحصر به فرده . خب پس خط جدید و تنظیمات جدید ! حالا باید مودم تون رو ریست کنید تا بتونید اطلاعات قبلی رو پاک کنید و اطلاعات حساب کاربری خط جدید تون رو وارد کنید .

۳- اشتباه در تنظیمات مودم ADSL

گاهی وقتا پیش میاد که موقع تنظیم مودم ADSL تون دچار اشتباهی میشین ؛ مثلا VPI یا VCI رو اشتباه وارد می کنید . در این مواقع می تونید با ریست کردن مودم ADSL تون تنظیمات اشتباه رو پاک کنید و مودم رو مجدد تنظیم کنید . البته برای این کار نیازی به ریست کردن مودم نیست و فقط این گزینه رو به عنوان یه روش Alternate یا روش جایگزین خدمت تون عرض کردم . چون شما می تونید خیلی راحت به صورت نرم افزاری این مشکل رو حل کنید . ابتدا به صفحه تنظیمات مودم برید و بعد با استفاده از Setup Wizard همه تنظیمات رو مجدد انجام بدین .

۴- تغییر مشخصات حساب کاربری از طرف ISP

بعضی وقتا هم به دلیل تغییرات در ISP یا همون شرکت سرویس دهنده اینترنت ممکنه نام کاربری یا رمز عبور حساب کاربری DSL تون تغییر کنه که در این مواقع احتیاجه مودم تون رو مجددا تنظیم کنید . این مورد هم مانند مورد بالا احتیاج ضروری به ریست کردن مودم نداره و می تونید با نرم افزار خود مودم ( در صفحه تنظیمات مودم ADSL ) خیلی راحت تنظیمات مودم تون رو تغییر بدین .